Blogi

Pizzaa ja speed datingia – rekrytointiprosessin voi pikakelata yhteen iltapäivään

Rekrytointiprosessi saattaa kestää viikkoja, tai pahimmillaan jopa kuukausia. Jo ajatus on työnhakijalle turhauttava, ja yritykset saattavat menettää kirkkaimmat tähdet muille firmoille. Entä, jos työsuhde lyötäisiin lukkoon jo yhdessä iltapäivässä?

Tilanne on varmasti monelle tuttu: saat kutsun työhaastatteluun, ja paikka vaikuttaa hyvältä. Haastattelun jälkeen odotat toiveikkaana luvattua yhteydenottoa, joka kuitenkin venyy jopa viikkojen päähän.

Lue lisää Pizzaa ja speed datingia – rekrytointiprosessin voi pikakelata yhteen iltapäivään

Mitä tekisit jos voisit nähdä tulevaisuuteen?

 

”50% kaikista markkinointibudjeteista menee hukkaan. Ongelmana on se, että emme tiedä kumpi 50%”

Kuulin tämän kommentin monta kertaa markkinnoinnin opettajan suusta, kun olin vielä koulunpenkillä. Opettaja oli turhautunut sekä markkinoinnin vaikuttavuuden mittaamisesta, että luovan työn tekemisen vaikeudesta. Hän oli yksi parhaita opettajia koulussa, ja kokenut ammattilainen markkinointityössä. Vaikka kunnioitan hänen oppejaan vielä vuosienkin jälkeen, täytyy minun

Lue lisää Mitä tekisit jos voisit nähdä tulevaisuuteen?

Hakukoneoptimointi – Digitaalisen markkinoinnin perusta

Näkyykö sivustosi Googlessa? Vierailevatko käyttäjät sivustollasi? Internet jatkaa kasvuaan suurimpana kauppapaikkana syrjäyttäen kivijalkakauppoja tasaiseen tahtiin. Tämän vuoksi valokeilaan on noussut digitaalinen markkinointi, joka korvaa perinteistä markkinointia tärkeimpinä asiakasvirtojen hallinan keinoina. Netistä on kasvanut tärkein markkinoinnin toimialue, jossa menestymiseen tarvitaan uusia markkinoinnin keinoja, kuten hakukoneoptimointia.

Miksi liikevaihtoni laskee? Miksi kilpailijani menestyvät minua paremmin? Heikosti hakukoneoptimoidut sivut jäävät

Lue lisää Hakukoneoptimointi – Digitaalisen markkinoinnin perusta

Mitä tarkoitetaan insinöörimäisellä markkinoinnilla?

Luin alkuviikosta mielenkiintoisen jutun siitä, mihin mielikuvat insinöörien ongelmanratkaisukyvyistä ja loogisen ajattelun hanskaamisesta perustuvat. Selväksi käy, että kun koko opiskeluajan kannustetaan perustamaan ajattelu logiikkaan ja faktoihin, tuloksena on dataa arvostava ihmisjoukko.

Insinöörimäinen ajattelutapa kiinnostaa erityisesti siksi, että julkaisimme alkuviikosta Digitaalisen markkinoinnin manuaalin, eli oppaan markkinointijohtajille etulinjan insinööreiltä.

Lue lisää Mitä tarkoitetaan insinöörimäisellä markkinoinnilla?

Miten beaconit muuttavat palveluja – nyt ja tulevaisuudessa?

UK:n toiseksi suurin lentokenttä Gatwick julkaisi viime viikolla uuden palvelun, joka käyttää Beacon sekä AR (Augmented Reality) teknologiaa hyväkseen. Hanke on osa lentokentän kehittämisprojektia, ja sen tarkoitus on helpottaa navigointia lentokentän sisällä, sekä estää myöhästymisiä lennoilta. Koska sisätiloissa on vaikea tai mahdoton saada satelliittiyhteyttä, ei GPS:n avulla toimivia Google tai Apple mapsia voida käyttää.

Lue lisää Miten beaconit muuttavat palveluja – nyt ja tulevaisuudessa?

4 important lessons: Business Behind Beacons Technology

Last week on the Business Behind Beacons Technology event we showcased the different beacon projects we’ve made. In case you missed it, these are the most valuable lessons learned from the event:

Our speakers were:

Qaiser Siddique, COO, Solinor – Capabilities of beacon tech

Juha Sirelius, Managing Director, Q-Park – How Q-Park is improving customer experience with beacons

Pekka

Lue lisää 4 important lessons: Business Behind Beacons Technology

Data Goldmine for Businesses

 

The use of handheld devices over desktop is increasing. The user-centric approach to building digital services is the new trend. With mobile-first approach and user-first approach in the digital world, there are new challenges for software developers to solve. Developers today need to understand the user’s context, where they are, what they need and how

Lue lisää Data Goldmine for Businesses

Kestääkö Amazon Web Services -ympäristösi pientä hiillostustani?

Amazon Web Services -alusta on hyvin helppo ottaa käyttöön. Sen käyttämiseen, kuten moneen muuhunkin palveluun liittyy kuitenkin omat pienet niksinsä. Kirjoitin aikaisemmin lyhyen jutun kuinka tunnus luodaan, käy lukemassa se LinkedIn:stä jos et sattumalta vielä tiedä kuinka päästään alkuun.

Ensimmäiseksi uudella tunnuksella kannattaa kiinnittää huomiota tietoturvaan. Amazon Web Services alusta on kyllä hyvin turvallinen, täältä voi

Lue lisää Kestääkö Amazon Web Services -ympäristösi pientä hiillostustani?

Masa ja Ellu matriisin pyörteissä

 

Isoissa organisaatioissa Scrum on yleensä otettu käyttöön ensin kehitystiimeissä. Tällöin kukin tiimi on saanut itselleen:

– tuoteomistajan (Product owner, PO)
– työlistan (Backlog)
– Scrum masterin
– vastuun jostakin järjestelmästä, kuten laskutusjärjestelmästä tai asiakastietokannasta.

Kun Masa tai Ellu, yrityksen loppukäyttäjien palveluista vastaavina haluavat muutoksia, he yleensä tarvitsevat apua vähän jokaiselta ja joutuvat samalla kilpailutilanteeseen kehittäjien ajasta. Tällöin

Lue lisää Masa ja Ellu matriisin pyörteissä

Miksi ketteryydelle kannattaa antaa mahdollisuus?

Vaikka ketteryydestä puhutaan paljon ja useat digitaalisten palveluiden kehitystä tarjoavat tahot haluavat tehdä kaiken ketterästi, tilaajien joukossa on edelleen paljon kysyntää perinteisille ja kiinteähintaisille malleille. Kysehän on perimmiltään siitä, että tilaaja haluaa rajata palvelukehityksen kustannukset. Valitettavasti toimittaja voi antaa palvelukehitykselle kiinteän hinnan vain, jos kaikki vaatimukset ovat ennalta tiedossa. Silloinkin tarkan työmäärän laskeminen on vaikeaa.

Lue lisää Miksi ketteryydelle kannattaa antaa mahdollisuus?