Blogi

Payment Highway myyty – Mikä oli PH:n tarina ja mitä tulevaisuus tuo Solinorille?

Myimme kuukausi sitten Payment Highway:n OP:lle. Sitä ennen käytimme neljä vuotta palvelun ja liiketoiminnan rakentamiseen. Miksi kaltaisemme ohjelmisto- ja konsulttiyritys päätti rakentaa omaa palveluliiketoimintaa ja sitten luopua siitä?

Otetaan pieni kertaus päivätyöhömme. Meidät tunnetaan digitaalisten palveluiden rakentamiseen erikoistuneena ohjelmistoyhtiönä. Suunnittelemme, muotoilemme ja toteutamme asiakkaillemme verkossa ja mobiilissa toimivia palveluita. Rakennamme palveluita avaimet käteen ideasta palveluksi tai

Lue lisää Payment Highway myyty – Mikä oli PH:n tarina ja mitä tulevaisuus tuo Solinorille?

OP ostaa Solinorin Payment Highway-liiketoiminnan

OP Ryhmään kuuluva Checkout Finland Oy ostaa Solinor Oy:n mobiilimaksamiseen erikoistuneen Payment Highway –liiketoiminnan. Kaupan myötä Solinor keskittyy ydinliiketoimintaansa asiakaskohtaisten digitaalisten palveluiden toteuttajana.

Payment Highway on Solinorin kehittämä maksupalvelu verkko- ja mobiilipalveluille, verkkokaupoille ja maksupalveluntarjoajille. Payment Highway -palvelun avulla yritykset voivat tarjota asiakkailleen Pivon, Siirron ja MobilePayn kaltaiset uudet mobiilimaksutavat sekä helpot ja turvalliset maksukortilla tehtävät

Lue lisää OP ostaa Solinorin Payment Highway-liiketoiminnan

Pizzaa ja speed datingia – rekrytointiprosessin voi pikakelata yhteen iltapäivään

Rekrytointiprosessi saattaa kestää viikkoja, tai pahimmillaan jopa kuukausia. Jo ajatus on työnhakijalle turhauttava, ja yritykset saattavat menettää kirkkaimmat tähdet muille firmoille. Entä, jos työsuhde lyötäisiin lukkoon jo yhdessä iltapäivässä?

Tilanne on varmasti monelle tuttu: saat kutsun työhaastatteluun, ja paikka vaikuttaa hyvältä. Haastattelun jälkeen odotat toiveikkaana luvattua yhteydenottoa, joka kuitenkin venyy jopa viikkojen päähän.

Lue lisää Pizzaa ja speed datingia – rekrytointiprosessin voi pikakelata yhteen iltapäivään

BEACONS ARE CREATING A RETAIL REVOLUTION: 5 AWESOME BENEFITS THAT BEACON TECH IS BRINGING TO RETAIL

HOW BEACONS WORKS

Bluetooth beacons are currently a hot topic. Why? Because they present so many new business opportunities and are linked to the scorching topic of ‘IoT’. Beacons offer unique types of data capture and interactions in physical places. However, many people don’t quite understand how they work.

Beacons are a piece of hardware

Lue lisää BEACONS ARE CREATING A RETAIL REVOLUTION: 5 AWESOME BENEFITS THAT BEACON TECH IS BRINGING TO RETAIL

Mitä tekisit jos voisit nähdä tulevaisuuteen?

 

”50% kaikista markkinointibudjeteista menee hukkaan. Ongelmana on se, että emme tiedä kumpi 50%”

Kuulin tämän kommentin monta kertaa markkinnoinnin opettajan suusta, kun olin vielä koulunpenkillä. Opettaja oli turhautunut sekä markkinoinnin vaikuttavuuden mittaamisesta, että luovan työn tekemisen vaikeudesta. Hän oli yksi parhaita opettajia koulussa, ja kokenut ammattilainen markkinointityössä. Vaikka kunnioitan hänen oppejaan vielä vuosienkin jälkeen, täytyy minun

Lue lisää Mitä tekisit jos voisit nähdä tulevaisuuteen?

Hakukoneoptimointi – Digitaalisen markkinoinnin perusta

Näkyykö sivustosi Googlessa? Vierailevatko käyttäjät sivustollasi? Internet jatkaa kasvuaan suurimpana kauppapaikkana syrjäyttäen kivijalkakauppoja tasaiseen tahtiin. Tämän vuoksi valokeilaan on noussut digitaalinen markkinointi, joka korvaa perinteistä markkinointia tärkeimpinä asiakasvirtojen hallinan keinoina. Netistä on kasvanut tärkein markkinoinnin toimialue, jossa menestymiseen tarvitaan uusia markkinoinnin keinoja, kuten hakukoneoptimointia.

Miksi liikevaihtoni laskee? Miksi kilpailijani menestyvät minua paremmin? Heikosti hakukoneoptimoidut sivut jäävät

Lue lisää Hakukoneoptimointi – Digitaalisen markkinoinnin perusta

Mitä tarkoitetaan insinöörimäisellä markkinoinnilla?

Luin alkuviikosta mielenkiintoisen jutun siitä, mihin mielikuvat insinöörien ongelmanratkaisukyvyistä ja loogisen ajattelun hanskaamisesta perustuvat. Selväksi käy, että kun koko opiskeluajan kannustetaan perustamaan ajattelu logiikkaan ja faktoihin, tuloksena on dataa arvostava ihmisjoukko.

Insinöörimäinen ajattelutapa kiinnostaa erityisesti siksi, että julkaisimme alkuviikosta Digitaalisen markkinoinnin manuaalin, eli oppaan markkinointijohtajille etulinjan insinööreiltä.

Lue lisää Mitä tarkoitetaan insinöörimäisellä markkinoinnilla?