Blogi

Masa ja Ellu matriisin pyörteissä

 

Isoissa organisaatioissa Scrum on yleensä otettu käyttöön ensin kehitystiimeissä. Tällöin kukin tiimi on saanut itselleen:

– tuoteomistajan (Product owner, PO)
– työlistan (Backlog)
– Scrum masterin
– vastuun jostakin järjestelmästä, kuten laskutusjärjestelmästä tai asiakastietokannasta.

Kun Masa tai Ellu, yrityksen loppukäyttäjien palveluista vastaavina haluavat muutoksia, he yleensä tarvitsevat apua vähän jokaiselta ja joutuvat samalla kilpailutilanteeseen kehittäjien ajasta. Tällöin

Lue lisää Masa ja Ellu matriisin pyörteissä

Miksi ketteryydelle kannattaa antaa mahdollisuus?

Vaikka ketteryydestä puhutaan paljon ja useat digitaalisten palveluiden kehitystä tarjoavat tahot haluavat tehdä kaiken ketterästi, tilaajien joukossa on edelleen paljon kysyntää perinteisille ja kiinteähintaisille malleille. Kysehän on perimmiltään siitä, että tilaaja haluaa rajata palvelukehityksen kustannukset. Valitettavasti toimittaja voi antaa palvelukehitykselle kiinteän hinnan vain, jos kaikki vaatimukset ovat ennalta tiedossa. Silloinkin tarkan työmäärän laskeminen on vaikeaa.

Lue lisää Miksi ketteryydelle kannattaa antaa mahdollisuus?

Mihin suuntaan palvelua kannattaa kehittää seuraavaksi?

Tuoteomistajan ehdottomasti tärkein tehtävä on päättää, mihin suuntaan hänen omistamaansa, eli johtamaansa, palvelua seuraavaksi kehitetään. Ongelmaksi muodostuu yleensä valinnan tekeminen oikein perustein.

Tuonko uusia ominaisuuksia, joita itse haluaisin käyttää?

Korjaanko asiakkaiden eniten raportoiman bugin?

Yritänkö lisätä maksullisten ominaisuuksien houkuttelevuutta?

Kuten aina, päätöksenteon tueksi tarvitaan tietoa. On ymmärrettävä oman palvelun tunnusluvut, kuten kävijämäärät, keskiostokset, käyttöajat, palautusprosentit ja niin edelleen. Näitä lukuja

Lue lisää Mihin suuntaan palvelua kannattaa kehittää seuraavaksi?

Miten Q-Park tuottaa lisäarvoa asiakkaalleen digitaalisella palvelulla?

Viime viikon torstaina vietettiin uudistuneen Ainoa-kauppakeskuksen avajaisia Tapiolassa. Uusien liikkeiden ja tilojen lisäksi tarjolla on myös asiakkaiden elämää helpottava uusi konsepti. Konseptin takana on Q-Park.

Noutopiste helpottamassa ostosten tekoa

Olemme kaikki olleet tässä tilanteessa. Haluamme hoitaa kaikki ostokset keskitetysti ja nopeasti, joten suuntaamme ostoskeskukseen. Vierailemme useammassa eri kaupassa, ja kannamme ostoksiamme mukanamme. Ostokset kasaantuvat kärryihin ja

Lue lisää Miten Q-Park tuottaa lisäarvoa asiakkaalleen digitaalisella palvelulla?

REAP THE BENEFITS OF A DIGITALISED SUPPLY CHAIN: AGILITY, VISIBILITY & RETURN ON VALUE*

Last week I read an interesting article by Helen Beckett from Business Value Exchange, she introduced CEVA Logistics who are re-engineering their supply chain. I started thinking, Customers are focusing on the upstream supply – but how do producers and suppliers make the process visible? Are companies ignoring the opportunities of transforming their supply

Lue lisää REAP THE BENEFITS OF A DIGITALISED SUPPLY CHAIN: AGILITY, VISIBILITY & RETURN ON VALUE*

Empatian rooli palveluiden kehityksessä – parempia asiakaskokemuksia ja kilpailuetua

Empatia on kykyä asettua toisen asemaan ja hylätä omat oletukset siitä, miltä toisesta tuntuu. Empatia on halua ottaa selvää siitä, miten toinen kokee jonkin asian. Mutta onko empatia yksilöllinen kyky vai voiko myös yritys olla empaattinen? Entä onko empaattisuudella taloudellista merkitystä ja voiko se jopa olla kilpailuetu?

Empatian vaikuttavuus ja mittaaminen

Sillä on

Lue lisää Empatian rooli palveluiden kehityksessä – parempia asiakaskokemuksia ja kilpailuetua

How I became a Solinorian

This blog post was written by Tri, our lovely software developer. Currently he is doing his exchange program in the Netherlands and works remotely.  This is one man’s experience on how is it like to become a Solinorian. 

Applying process

My first touch with Solinor was when I was contacted by our people specialist Nelli, about open

Lue lisää How I became a Solinorian

HUPSISTA! KIVIJALKAKAUPPA VIRTUALISOITUU

Meillä Suomessa on vapaan maailman keskittynein vähittäiskauppa ja se nojaa vahvasti kattavaan kivijalkamyymäläverkostoon. Tämä yhdessä kaiken oppimamme ja omistamamme kanssa hidastaa tuskallisen täydellisesti kaupan siirtymistä virtuaaliseksi eli arkisemmin verkkoon. Verkkoon siirtyminen mielletään verkkokaupaksi ja siitä edelleen mobiilisovelluksiksi. Nyt mennään näiden takaa avautuvaan virtuaaliseen maailmaan, josta myös kaupan tulevaisuus löytyy.

Maailma muuttuu ympärillämme ja me sen mukana.

Lue lisää HUPSISTA! KIVIJALKAKAUPPA VIRTUALISOITUU

Mitä yhteistä on punnertamisella ja toimarien vaihto-ohjelmalla?

Aloitimme vuoden alussa yrityksen sisäisen haasteen tehdä 10 000 punnerrusta vuoden 100 ensimmäisen päivän aikana. Itselläni asenne oli kohdallaan ja homma lähti hyvin liikenteeseen. Aika nopeasti punnertaminen rupesi pistämään vastaan. Paikat olivat jumissa, eikä ajatus seuraavan sarjan tekemisestä tuntunut enää erityisen houkuttelevalta. Näin se vain on, kun tarpeeksi kauan painii samojen asioiden kanssa, hommat rupeavat

Lue lisää Mitä yhteistä on punnertamisella ja toimarien vaihto-ohjelmalla?